Αλλίμονό σου αν δε μου φέρεις σε όλα 10.

 

Αυτή η φράση και οι  παρόμοιες με αυτή  πετούν στα σκουπίδια  την πολύτιμη ευκαιρία αυτοβελτίωσης μέσα από τα λάθη, τυρρανούν την ψυχή του παιδιού και φανερώνουν την παιδαγωγική, ψυχολογική και υπαρξιακή έλλειψη  και τον εγωισμό αυτού που τις λέει.

 

Σύμφωνα με τη θεωρία μάθησης του εποικοδομητισμού (Rogers, Badura, Vygotski ), οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από τις εσφαλμένες αντιλήψεις τους.

Αλλά και η θεωρία «της γνωστικής προσέγγισης» του Piaget πρεσβεύει πως η διαδικασία της μάθησης επιτυγχάνεται μέσα από μια κατάσταση «ανισορροπίας», δηλαδή ο μαθητής είτε ενσωματώνει τη νέα γνώση στην παλιά είτε τροποποιεί την παλιά γνώση. Η μάθηση λοιπόν δεν είναι μια παθητική διαδικασία.

Αντί για εμπόδιο, τα λάθη πρέπει να θεωρούνται το «όχημα» για να οδηγηθεί ο μαθητής στην επιτυχία. όπως γίνεται και στον αθλητισμό, στην τέχνη, στην επαγγελματική - κοινωνική ζωή.

 Τα λάθη δεν είναι συνώνυμα της αποτυχίας.Αποτυχία είναι το να μη μαθαίνεις από αυτά.Τα λάθη είναι μία απαραίτητη στάση στο ταξίδι της ζωής σου. Όχι ο τελικός προορισμός.

 Το «λάθος» είναι συνυφασμένο με τη διαδικασία ανακάλυψης της γνώσης. Θεωρείται παιδαγωγικό και μαθησιακό εργαλείο...

Η υπερπροστασία των γονιών προς τα παιδιά ( μη θίξει και δυσκολέψει κανείς το δικό μου παιδί) έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ψυχολογία τους. Είναι αντιπαιδαγωγική  γιατί δημιουργεί μεταξύ άλλων στα παιδιά:

1. Χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση  

2. Ροπή στο άγχος και την κατάθλιψη

3. Ντροπή και αμφιβολία

4. Απραξία από το φόβο μήπως κάνουν λάθος

5. Αυστηρότητα για τα λάθη των άλλων

6. Έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης

7. Δυσκολία απλής και χαρούμενης συναναστροφής

8. Ναρκισσισμό / αίσθημα κατωτερότητας

Fake news με στόχο τα «κλικ»

Πολλές ειδήσεις στο διδίκτυο, και για σοβαρά θέματα όπως ο κορονοιός, είναι αναληθείς (fake news) είτε  για χιούμορ, είτε από βιασύνη, είτε  από ακούσιο λάθος είτε σκόπιμα για την αύξηση των κλικ που φέρνουν έσοδα στα διάφορα σάιτ. Παρακάτω ένα παράδειγμα:

Η φωτογραφία έδειχνε σκυλιά να τραβούν ένα έλκηθρο τσαλαβουτώντας σε ρηχά νερά. «Η γη σε κίνδυνο: Ελιωσε το 40% των πάγων της Γροιλανδίας σε λίγες ώρες» έλεγε η είδηση, που μέσα σε ελάχιστο χρόνο είχε δημοσιευθεί σχεδόν από το σύνολο των ελληνικών ειδησεογραφικών sites (ακόμα και από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων), ενώ μεταδόθηκε και από τηλεοπτική εκπομπή.

Δεν χρειάστηκε πολλή ώρα για τα Ellinika Hoaxes, την υπ’ αριθμόν ένα ομάδα fact checkers της χώρας, να καταλήξουν ότι πρόκειται για ψευδή ισχυρισμό, ο οποίος οφειλόταν σε λάθος στη μετάφραση (παρατηρήθηκε απώλεια πάγων στο 40% της χώρας). 

Aυτή όμως η μετατροπή  η οποία  ανέβασε 30 φορές το ποσοστό απώλειας πάγων, ανέβασε 100-200  φορές τα κλικ με αποτέλεσμα, παραπληροφόρηση - χάσιμο χρόνου για τους χρήστες - αναγνώστες και υψηλότατη αναγνωσιμότητα  του θέματος που έγινε viral.

Ποιός είναι τελικά κερδισμένος από αυτή τη διαδικασία; 

  • Όταν σταματάς να διαβάζεις βιβλία, παύεις να σκέφτεσαι (Ντοστογιέφσκι)
  • Η αρχή της σοφίας είναι η κατανόηση της σημασίας των ονομάτων που έχουν τα πράγματα (Αντισθένης)
  • Tα λόγια που φανερώνουν μια αλήθεια είναι απλά (Ευριπίδης).
  • Το μέλλον των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων(Αριστοτέλης)
  • Σοφότερος από σας, άνθρωποι, είναι εκείνος που, σαν τον Σωκράτη, γνωρίζει ότι στην πραγματικότητα δεν μπορεί να είναι διόλου σοφός" (Πλάτωνας, Απολογία του Σωκράτη).
  • Ο καλός πολίτης γνωρίζει να άρχει και να άρχεται (Αριστοτέλης, Πολιτικά).
  • Αυτό σημαίνει ζωή, να μη ζει κανείς μόνο για τον εαυτό του (Μένανδρος

Πώς δημιουργείται αυτό το αίσθημα;

Το παιδί, το κάθε παιδί, μικρό και αδύναμο στην αντιπαράθεσή του με τους ενήλικους του περιβάλλοντός του, οικείους, συγγενείς, φίλους ή τρίτους, αισθάνεται σωματικά και μυικά αυτό που πραγματικά είναι – δηλαδή ασθενέστερο μικρότερο, υποδεέστερο.

Οι γονείς του, όπως οι γονείς του κάθε παιδιού που από αμάθεια ή αφέλεια ή για λόγους παιχνιδιού.....

 H ενθάρρυνση πάντοτε βοηθά το παιδί. Ο έπαινος όχι πάντοτε.

Μερικές φράσεις  ενθάρρυνσης είναι οι παρακάτω:

 Φράσεις που αναγνωρίζουν την προσπάθεια και τη βελτίωση

• Aυτή τη φορά δεν έφτασες το στόχο σου.Στην προσπάθειά σου να τον φτάσεις έγινες πιο έμπειρος-η και πιο δυνατός-ή. Κι αυτό δεν είναι μικρή ωφέλεια.                       • Βλέπω ότι προχωρείς καλά                                                                                                                                                                                                                            • Κοίταξε πόση πρόοδο έχεις κάνει                                                                                                                                                                                                                      • Έχεις μεγάλη βελτίωση στο …

Φράσεις που βοηθούν στις δυσκολίες

• Αφού οι άλλοι άνθρωποι μπορούν, μπορείς και συ
• Όλοι κάνουμε λάθη
• Κανένας δεν γεννιέται τέλειος
• Μαθαίνουμε από τα λάθη μας
• Η πρακτική μάς κάνει καλύτερους
• Κάνεις τα πράγματα να φαίνονται δυσκολότερα απ’ όσο είναι
• Με μια τσεκουριά δεν κόβεται το δένδρο
• Η Αθήνα δεν χτίστηκε σε μια μέρα
• Κάθε αρχή και δύσκολη
• Μην το βάζεις κάτω

1. Συλλογικό ασυνείδητο

Αποτελείται από αρχέτυπα, απεικονίσεις μορφών και σχέσεων, ανθρωπίνων εμπειριών, εικόνων και συμβόλων τα οποία δε γνωρίζουν σύνορα χώρου και χρόνου.

Σύμφωνα με το συλλογικό ασυνείδητο υπάρχει ένα υπόβαθρο, κοινό για όλους, το οποίο εκδηλώνεται στις θρησκευτικές θεωρίες και πρακτικές, στα έργα τέχνης και στους μύθους.

Ο Jung πίστευε ότι ήταν μια κληρονομική συλλογή γνώσεων και εικόνων που κάθε άνθρωπος έχει ως επίκτητο χαρακτηριστικό.

Επίσης, θεωρούσε πως τα όνειρα ήταν ένα σημαντικό παράθυρο προς το ασυνείδητο, καθώς πολλά σύμβολα έχουν  καθολικό, ομοιόμορφο νόημα.

Όλοι μοιραζόμαστε...

Επισκέπτες του ιστοχώρου μας:

1.png0.png8.png7.png3.png6.png
Μέσα στην ημέρα:88
Μέσα στο μήνα:2410
Συνολικά:108736