Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας και της Γλωσσικής Έκφρασης των μαθητών, σαν επέκταση ? εφαρμογή της διδακτικής εργασίας που γίνεται καθημερινά στο Σχολείο, την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου επισκέφτηκε το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών ο καταξιωμένος Συγγραφέας ? Φιλόλογος Κώστας Λογαράς για να «ξεναγήσει σε ένα κείμενο» τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης και να συζητήσει μαζί τους.
Η «ξενάγηση» - συζήτηση με τους μαθητές στο κείμενο ? επιφυλλίδα «Αόρατες φωνές και έθιμα παμπάλαια» έγινε στο χώρο της σχολικής τάξης του ΣΤ2 το δεύτερο διδακτικό δίωρο και την παρακολούθησαν ο διευθυντής και εκπαιδευτικοί του Σχολείου.
http://9dim-patras.ach.sch.gr/actions/activities/25-%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%AD%CE%BA%CF%86%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B7#sigFreeId8945718607
Το κείμενο αναφερόταν στο νέο είδος ανθρώπου που εγκλωβισμένος συχνά στην άμετρη χρήση της τεχνολογίας επικοινωνίας (κινητά, διαδίκτυο) χάνει την πραγματική επαφή, σχέση και επικοινωνία με το διπλανό του λες και αυτός ο διπλανός του δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα η ψυχολογία, η κοινωνική νοοτροπία και η συμπεριφορά του να επηρεάζονται βαθιά και να μετακινούνται σιγά σιγά στο χώρο της μοναξιάς.
Στο διδακτικό δίωρο, αναδείχθηκαν μέσα από ζωντανή και ενδιαφέρουσα συζήτηση των μαθητών με το συγγραφέα τα στοιχεία της πραγματικής επικοινωνίας στην καθημερινή ανθρώπινη κοινωνική επαφή, η σημασία της χρήσης της τεχνολογίας με λογική και μέτρο και η σημασία να ζει κανείς τη στιγμή που βρίσκεται με άλλους χωρίς την παρεμβολή της τεχνολογίας.
Επίσης συζητήθηκε και αναλύθηκε ο τρόπος χρήσης των λέξεων στη συγκεκριμένη στιγμή ανάλογα με το πώς ταιριάζουν με τα συναισθήματα ή τις διαθέσεις του γράφοντος, η ανακάλυψη εικόνων και καταστάσεων στο κείμενο, τα στοιχεία συμμετοχής του αναγνώστη σε αυτό, οι ιδέες , η εξέλιξη ? κλιμάκωση του χιούμορ και η τελική θέση του συγγραφέα.
«Ήταν μια πρόκληση για μένα και το χάρηκα πάρα πολύ? Εκείνο που χάρηκα περισσότερο ήταν η ζωντάνια που εξέπεμπαν τα λαμπερά μάτια των παιδιών?. » είπε στους εκπαιδευτικούς ο Κώστας Λογαράς μετά τη διδασκαλία.
«Ήταν ιδιαίτερα σημαντική η σημερινή παρουσία του κ. Κώστα Λογαρά τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας μέσα από κείμενα σε σχέση με τη διανθρώπινη επαφή, σχέση και επικοινωνία. Ο εμπλουτισμός και η επέκταση του σημαντικού και υπεύθυνου εκπαιδευτικού ? διδακτικού έργου που πραγματοποιείται καθημερινά από τους άξιους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας, με παρόμοιες δράσεις ? εκδηλώσεις που οργανώνονται από τη Σχολική μας Κοινότητα, με τη συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων και αφορούν είτε τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, είτε τους γονείς, είναι στοιχεία που εντάσσονται στον ετήσιο προγραμματισμό του διδακτικού έτους και συμβάλλουν στην ανατροφοδότηση, την ανταλλαγή και επέκταση εμπειριών και την δημιουργική σχέση του σχολείου με την οικογένεια και την κοινωνία» τόνισε ο Δ/ντής Σχολείου Νίκος Κοτοπούλης.
Τους μαθητές προετοίμασαν για τη συνάντηση οι δάσκαλοι της τάξης Άννα Κόττα και Ασπασία Λαουρδέκη.