(Φωτο: o Oυμπέρτο Έκο με τον εγγονό του)

Αγαπητό μου εγγονάκι,

 Δεν θα ήθελα αυτή η χριστουγεννιάτικη επιστολή να θεωρηθεί υπερβολικά  συναισθηματική ή ότι έχει σκοπό να σε νουθετήσει σχετικά με την αγάπη για τους συνανθρώπους μας, για την πατρίδα, για τον κόσμο....

 Βάζε πράγματα στο μυαλό σου

Γι’ αυτό, θα ήθελα να επικεντρωθώ σε μια μόνο συμβουλή, την οποία μπορείς να ακολουθήσεις ακόμη και τώρα, ενώ  σερφάρεις στο iPad σου. Κι ούτε θα κάνω το λάθος να σου το υποδείξω, όχι γιατί θα φαινόμουν ένας παππούς βαρετός, αλλά γιατί το ίδιο κάνω και εγώ. ............ Αλλά δεν είναι αυτό που θέλω να σου πω, αλλά για μια ασθένεια που έχει προσβάλει τη γενιά σου, καθώς και παιδιά μεγαλύτερα από εσένα, που τώρα φοιτούν στο πανεπιστήμιο: την απώλεια της μνήμης...... 

2 Μερικές από τις τεχνικές τροποποίησης προβληματικής συμπεριφοράς του παιδιού είναι:

 

4 Η τεχνική της θετικής υποδήλωσης κινήτρων

Αναγνωρίζουμε στο παιδί πιθανά θετικά κίνητρα της προβληματικής συμπεριφοράς του

 

6 Η τεχνική της αναγνώρισης των θετικών λειτουργιών της συμπεριφοράς

«Επαινούμε» κάποια πλευρά της προβληματικής συμπεριφοράς ανταλλάσσοντάς την με θετική τροποποίηση κάποιας άλλης πλευράς της προβληματικής συμπεριφοράς

 

10 Η τεχνική  της έμμεσης επιρροής του προβλήματοςα

11 Αναθέτουμε στο παιδί κάποιες μικρές υπευθυνότητες και σιγά-σιγά το οδηγούμε σε σταδιακή θετική τροποποίηση  της προβληματικής συμπεριφοράς

Ο Serge Tisseron είναι Γάλλος ψυχαναλυτής-ψυχίατρος, από τους πιο γνωστούς στη χώρα του. Δίνει κατευθύνσεις έρευνας στο πανεπιστήμιο University Paris 7 Denis Diderot.

Μελετά τις σχέσεις των νέων με τις νέες τεχνολογίες, τις παρανοήσεις ανάμεσα στους ενήλικες και την επόμενη γενιά, και τις επιπτώσεις της τεχνολογίας της πληροφορίας στους νέους ανθρώπους.

Το 2008 ανέπτυξε τον κανόνα «3-6-9-12», που σημαίνει, «όχι τηλεόραση πριν από τα τρία χρόνια, όχι παιχνίδια σε κονσόλα πριν από τα έξι, καθόλου internet πριν από τα εννέα χρόνια, και καθόλου κοινωνικά μέσα πριν από τα 12″. Το 2011 η Γαλλική Ένωση Παιδιάτρων αποδέχτηκε την πρόταση...

 Προσπαθώ να θυμηθώ τι στο καλό είχαν εκείνες οι χριστουγεννιάτικες γιορτές κι ήταν Ολόφωτες.

Τι πιο πολύ υπήρχε, τότε, πάνω στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι; πόσο περισσότερα καλούδια; Η βρασμένη κότα με το ρύζι, αυγοκομμένη και μπόλικο λεμόνι, το χριστόψωμο, κρασί, τυρί· κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Τίποτε περσότερο.

Κάνω προσπάθεια να ξαναθυμηθώ πόσο πιο ζεστά ήταν τα σπίτια, τα ρούχα που φορούσαμε, το νερό στη βρύση του σπιτιού. Φέρνω στο μυαλό ένα μαγκάλι δίπλα στο μεγάλο ντιβάνι της γιαγιάς. Για να την ζεσταίνει, κι αυτήν και ολόκληρο το σπίτι. Το χωμάτινο δάπεδο τής κουζίνας - αιώνια υγρό - απορροφούσε με απληστία όλη τη θερμότητα του κάρβουνου. Τους τοίχους διαπερνούσε μόνιμα μια λεπτή υγρασία, κι οι πόρτες, τα παράθυρα έχασκαν από παντού.

Κι όμως εκείνες οι γιορτές των Χριστουγέννων ήταν ζεστές, ολόθερμες, μέχρι βαθιά το κόκκαλο. Και πάμφωτες. Τι διαφορετικό είχαν λοιπόν κι από πού ερχότανε η τόση λάμψη;

 Στο πλαίσιο των συμβουλευτικών συναντήσεων που γίνονται τακτικά στο σχολείο  για την αντιμετώπιση προβλημάτων που απασχολούν τους μαθητές στην καθημερινή ζωή του σχολείου , οι μαθητές με την καθοδήγηση του διευθυντή και των εκπαιδευτικών  ευαισθητοποιούνται και έρχονται σε επαφή με βασικές αρχές της παιδαγωγικής λειτουργίας του σχολείου ... 

 Ο Jean Piaget  σε  ηλικία 10 ετών  αφού παρατήρησε ένα σπουργίτι  ανακαλύπτοντας τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής του, δημοσίευσε το πρώτο του άρθρο, που αναφερόταν σε ένα σπάνιο είδος σπουργιτιού, στα «Χρονικά Φυσικής Ιστορίας» της Νεσατέλ. Μέσα σε πέντε χρόνια είχε πραγματοποιήσει τόσες δημοσιεύσεις ώστε του προσφέρθηκε μια θέση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Γενεύης,  προσφορά η οποία αποσύρθηκε αμέσως όταν έγινε γνωστή η ηλικία του συγγραφέα

    • Τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού
    • Το στάδιο της συγκεκριμένης λογικής σκέψης από τα 6 έως τα 12 έτη (παιδική ηλικία): Τα παιδιά κατακτούν την λογική σκέψη, λαμβάνουν υπόψη τους τόσο διαφορετικές παραμέτρους όσο και τους άλλους ( κατάργηση της εγωκεντρικής επικοινωνίας). Τα κύρια ελλείμματα που εμφανίζονται αφορούν την αφηρημένη σκέψη.

Του Φιλόλογου - Ποιητή Διονύση Καρατζά*

 

 «Yπάρχουν φράσεις, λέξεις, ακόμα και ονομασίες, που έχουν χωρέσει μέσα τους εικόνες, συναντήσεις και βιώματα πολύχρωμων συναισθημάτων.

 Όσο τις χρησιμοποιούμε, περνώντας τα χρόνια, αυτές αποκτούν ένα ειδικό βάρος και βάθος.

 Διεγείρουν από τη μια συγκίνηση, και από την άλλη γόνιμη μνήμη, που ξεπερνάει την επιθυμία επιστροφής που γεννάει η νοσταλγία.

 Γιατί ο χρόνος δεν έχει αξία όταν διευκολύνει να ξεχνάμε ή να ξεχνιόμαστε ή να ζούμε με αναμνήσεις ή παράπονα, αλλά όταν μετράει λάθη και ζυγίζει αλήθειες.

 Μια τέτοια διάθεση με κυριεύει όσες φορές ακούω ή διαβάζω για το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, στο οποίο φοίτησα από το 1956 έως το 1962.

Επισκέπτες του ιστοχώρου μας:

1.png0.png8.png7.png3.png0.png
Μέσα στην ημέρα:82
Μέσα στο μήνα:2404
Συνολικά:108730