Fake news με στόχο τα «κλικ»

Πολλές ειδήσεις στο διδίκτυο, και για σοβαρά θέματα όπως ο κορονοιός, είναι αναληθείς (fake news) είτε  για χιούμορ, είτε από βιασύνη, είτε  από ακούσιο λάθος είτε σκόπιμα για την αύξηση των κλικ που φέρνουν έσοδα στα διάφορα σάιτ. Παρακάτω ένα παράδειγμα:

Η φωτογραφία έδειχνε σκυλιά να τραβούν ένα έλκηθρο τσαλαβουτώντας σε ρηχά νερά. «Η γη σε κίνδυνο: Ελιωσε το 40% των πάγων της Γροιλανδίας σε λίγες ώρες» έλεγε η είδηση, που μέσα σε ελάχιστο χρόνο είχε δημοσιευθεί σχεδόν από το σύνολο των ελληνικών ειδησεογραφικών sites (ακόμα και από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων), ενώ μεταδόθηκε και από τηλεοπτική εκπομπή.

Δεν χρειάστηκε πολλή ώρα για τα Ellinika Hoaxes, την υπ’ αριθμόν ένα ομάδα fact checkers της χώρας, να καταλήξουν ότι πρόκειται για ψευδή ισχυρισμό, ο οποίος οφειλόταν σε λάθος στη μετάφραση (παρατηρήθηκε απώλεια πάγων στο 40% της χώρας). 

Aυτή όμως η μετατροπή  η οποία  ανέβασε 30 φορές το ποσοστό απώλειας πάγων, ανέβασε 100-200  φορές τα κλικ με αποτέλεσμα, παραπληροφόρηση - χάσιμο χρόνου για τους χρήστες - αναγνώστες και υψηλότατη αναγνωσιμότητα  του θέματος που έγινε viral.

Ποιός είναι τελικά κερδισμένος από αυτή τη διαδικασία; 

 

Επισκέπτες του ιστοχώρου μας:

1.png0.png8.png7.png2.png9.png
Μέσα στην ημέρα:81
Μέσα στο μήνα:2403
Συνολικά:108729