Αλλίμονό σου αν δε μου φέρεις σε όλα 10.

 

Αυτή η φράση και οι  παρόμοιες με αυτή  πετούν στα σκουπίδια  την πολύτιμη ευκαιρία αυτοβελτίωσης μέσα από τα λάθη, τυρρανούν την ψυχή του παιδιού και φανερώνουν την παιδαγωγική, ψυχολογική και υπαρξιακή έλλειψη  και τον εγωισμό αυτού που τις λέει.

 

Σύμφωνα με τη θεωρία μάθησης του εποικοδομητισμού (Rogers, Badura, Vygotski ), οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από τις εσφαλμένες αντιλήψεις τους.

Αλλά και η θεωρία «της γνωστικής προσέγγισης» του Piaget πρεσβεύει πως η διαδικασία της μάθησης επιτυγχάνεται μέσα από μια κατάσταση «ανισορροπίας», δηλαδή ο μαθητής είτε ενσωματώνει τη νέα γνώση στην παλιά είτε τροποποιεί την παλιά γνώση. Η μάθηση λοιπόν δεν είναι μια παθητική διαδικασία.

Αντί για εμπόδιο, τα λάθη πρέπει να θεωρούνται το «όχημα» για να οδηγηθεί ο μαθητής στην επιτυχία. όπως γίνεται και στον αθλητισμό, στην τέχνη, στην επαγγελματική - κοινωνική ζωή.

 Τα λάθη δεν είναι συνώνυμα της αποτυχίας.Αποτυχία είναι το να μη μαθαίνεις από αυτά.Τα λάθη είναι μία απαραίτητη στάση στο ταξίδι της ζωής σου. Όχι ο τελικός προορισμός.

 Το «λάθος» είναι συνυφασμένο με τη διαδικασία ανακάλυψης της γνώσης. Θεωρείται παιδαγωγικό και μαθησιακό εργαλείο...

Όπως λέει ο λαός μας «από τα λάθη μας μαθαίνουμε» ή «το πάθημα μας έγινε μάθημα», αρκεί βέβαια να υλοποιούμε «το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού», που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.

Αντί να «εξαφανίζουμε» τα λάθη των παιδιών, γονείς και εκπαιδευτικοί οφείλουμε να τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες που θα συντελέσουν στην ορθή αξιοποίηση του λάθους.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε το ρητό του Αϊνστάιν που έλεγε ότι «Όποιος δεν έκανε ποτέ λάθος, δεν έχει δοκιμάσει ποτέ κάτι καινούργιο».

Aντιλαμβάνεται κανείς  πόση ανάγκη κατάρτισης και βοήθειας έχουμε  εάν τονίζουμε συνεχώς τα λάθη των παιδιών  δημιουργώντας  έτστι  σοβαρά εμπόδια  στη σχεσιοδυναμική γνωστική και  συναισθηματική-νοητική ανάπτυξή τους.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ. ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΙΚΡΟ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΎ. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΠΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΥ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΜΕ  ΤΟ ΠΑΙΔΙ.

– Όσο περισσότερο φοβούνται οι άνθρωποι τα λάθη, τόσο περισσότερα λάθη θα κάνουν.

– Όταν οι άνθρωποι δεν παραδέχονται ότι έχουν κάνει λάθος, είναι ακόμα πιο δύσκολο να το διορθώσουν.

Τα λάθη σου προσφέρουν σημαντικά μαθήματα, γιατί μαθαίνεις, προσαρμόζεσαι, εξελίσσεσαι και γίνεσαι περισσότερο ευέλικτος.

Οι περισσότερες ανακαλύψεις γίνονται εκεί που δεν το περιμένεις. Ένα λάθος αποτελεί μία ευκαιρία να ανακαλύψεις κάτι καινούργιο και να συνειδητοποιήσεις τι πήγε στραβά για να το διορθώσεις την επόμενη φορά.

 

 

Επισκέπτες του ιστοχώρου μας:

1.png0.png8.png7.png3.png4.png
Μέσα στην ημέρα:86
Μέσα στο μήνα:2408
Συνολικά:108734